Skip Nav
Gift Guide
POPSUGAR Editors' Gift Guide: 150+ Presents For Everyone on Your List
Jennifer Hudson
Jennifer Hudson's Son Is Too Cool For School at the Sing Premiere
Bella Hadid
50 Seriously Sexy Victoria's Secret Fashion Show Photos You Need to See

Photo of Zac Efron in May's GQ

Zac Efron's Ready to Get Shirtless and Duke It Out

Zac Efron is on the cover of May's GQ as he continues to get out there and promote 17 Again before its release this weekend. Fresh off hosting SNL, Zac is continuing in his quest to transition from teen idol to serious actor. He sat down with the magazine to discuss mature topics like meeting Hollywood A-listers, marriage, and what he was like as a kid — all while using some colorful language. Here's more:

  • On doing theater in high school: "It was the worst possible thing you could do in high school. Kids who are in musical theater tend to be self-confident in a quirky kind of way, and when kids who are really self-conscious see somebody doing that kind of thing, they try to bring them down. I used to do random things, man. When I was a kid? I dyed my hair silver, to look like Sisqó in the 'Thong Song' video. I just didn’t give a f*ck. I didn’t care."
  • On keeping his reputation clean: "I wasn’t programmed by Disney. It’s common sense. If you’re gonna be drunk with your friends, don’t get wasted at the Chateau Marmont and hook up with some famous chick. It’s not rocket science . . . I don’t want to be famous for my personality. If anything, I keep that under wraps."
  • On marriage: "That was such bullsh*t. I’m definitely not getting married. In this business, you’re either getting married or they want you to be pregnant. I’m not getting married until I’m 40. If ever. The thought never crossed my mind . . . Maybe not 40. Maybe not until I’m 30."

To see photos of Zac, as well as what he has to say about meeting Sean Penn, Leo, and his family, just

.

  • On meeting Sean Penn: "He was, uh, not in top form. Or maybe he was in top form. He was in rare form. Anyway — he told me to go skydiving. That’s all. Just—'Go skydiving.'"
  • On his lunch date with Leo: "I thought I was gonna ask him questions. He ended up asking me questions, and in that, he told me a lot. He said, 'There's one way that you can really f*ck this all up. Just do heroin. If you steer clear of that—the other obstacles you’ll be able to navigate.' And that makes sense, dude."
  • On his parents: "They’re both pessimists. They’ll give it to you real. They don’t blow you up with excess confidence. I didn’t grow up thinking I was the greatest kid in the world. And they completely believed that there was a one-in-a-billion chance I would ever be successful. And that was ingrained in the back of my head: I will fail. I’m going to fail. They managed my expectations. I was always prepared to fail. So it was kind of confusing when things started to work out."

Image

Image

Image
Around The Web
Join The Conversation
magda_ooo magda_ooo 7 years
I can't even look at these pics
PensaGrey PensaGrey 7 years
...maybe if you were 10 or 12 cause my teenage daughter and her friends would rather date Caleb from 'Kings'...
PensaGrey PensaGrey 7 years
Enough already. It was Justin, then Rob and now this kid. Do they put 'grown men?' on GQ anymore?
italianblonde italianblonde 7 years
Oh..maybe I'll try reading every part of the interview before commenting..
italianblonde italianblonde 7 years
Hmm..that picture on the right isn't too bad. And I'm sure he doesn't want to be associated w/ HSM, but what if he just swears that much all the time? Who would ever know what disney stars are like since they can't be themselves most of the time?
tiggerchick2 tiggerchick2 7 years
Ewwww...I just don't get the appeal. I don't know, maybe if I was 16 or something.
emiad emiad 7 years
Too metro for me, I prefer rough boys :-)
ckeller825 ckeller825 7 years
He is not gay...he just likes to look metro. With that said...god he's hot.
aistea311 aistea311 7 years
This magazine is "GENTLEMAN'S QUARTERLY" not douchy mcovverated quarterly!!! :angrymob:
SKC-Sparkle SKC-Sparkle 7 years
OMG - he looks good in the picture on the left...I am maybe starting to become a fan...maybe...if he cut his hair.
dm8bri dm8bri 7 years
Can he cut his freaking hair already??
Louie Louie 7 years
KCSunshine, I was going to say the same thing!! lol. "With or without the parachute, Sean?"
KCSunshine KCSunshine 7 years
"Go Skydiving?" I think Sean was telling him to go take a flying leap. LOL!
Beautiful-Price Beautiful-Price 7 years
Like I said, this man is obsessed with Leonardo Dicaprio.
BatmansBabe BatmansBabe 7 years
Come ON! I am so much more than tired of this guy. If he would just disappear...that would be great.
karlorene karlorene 7 years
i love the thong song quote haha
spicyaroma spicyaroma 7 years
He's definatly breaking free from the "goody-goody" disney crap. And I'm jealous that he met Sean Penn :P
amibja amibja 7 years
He looks better than before and i dunno but i like him now also more as an actor
Aurora-87 Aurora-87 7 years
I dunno why but it's funny to me to see read that Zac cusses. lol He always acts like such a goody-goody.
Merlin713 Merlin713 7 years
He always looks so silly to me. Just not into him.
CAgirl25 CAgirl25 7 years
He looks like a bad version of the ken (barbie) doll. Sorry if i ruined Ken for those of you who are fans.
CAgirl25 CAgirl25 7 years
He looks like a bad version of the ken (barbie) doll.Sorry if i ruined Ken for those of you who are fans.
lynn2007 lynn2007 7 years
lol, helwa1988 I was gonna say the exact same thing. xD
helwa1988 helwa1988 7 years
is it me or does his head look too big for his body on the cover of this mag?
L7amiguita L7amiguita 7 years
Other than his eyes, I don't see his appeal. He is WAY too much of a "pretty-boy" to the extent that he doesn't seem straight imo.
Zac Efron Congratulates Dwayne Johnson on Sexiest Man Alive
Hugh Jackman and Zac Efron at Broadway Show November 2016
Zac Efron's Best Instagram Pictures
Who Has Zac Efron Dated?
Zac Efron Shirtless Movie GIFs
High School Musical Reunion With Zac Efron 2016
Simone Biles 73 Questions With Vogue Video

POPSUGAR, the #1 independent media and technology company for women. Where more than 75 million women go for original, inspirational content that feeds their passions and interests.

From Our Partners
Latest Celebrity & Entertainment
All the Latest From Ryan Reynolds