Skip Nav
Geek Culture
10 Hilarious Examples of What People Wish Their Patronus Would Be
Geek Culture
Stop What You're Doing — NASA Just Released a New Pic of Jupiter!
Geek Culture
How to Make Eevee Evolve Into the Form You Want on Pokémon Go

Why Is Everyone Freaked Out About Daylight Savings?

Everyone has been generating a giant ballyhoo about a 2005 law that decreed daylight-saving time would start three weeks earlier and end one week later, beginning this year. Congress passed the law after deciding that an early evening daylight would translate into energy savings, but geeks everywhere are worried that software created earlier is set to automatically advance its timekeeping by one hour on the first Sunday in April, not the second Sunday in March. Is this the new Y2K? Not likely. As we all know, nothing happened with the dreaded Y2K bug, but that doesn't mean nothing will happen this time either. It seems computer clocks set to change at the traditional daylight savings time will all be an hour off.


According to the AP, the problem won't show up only in computers, of course. It will affect plenty of non-networked devices that store the time and automatically adjust for daylight saving, like some digital watches and clocks. What can you do to prevent this?

For more resources, check out Techie Diva's Early Daylight Savings Guide

Around The Web
Join The Conversation
Radgabriella Radgabriella 9 years
Lmao!!!! My grandmother say "That's make me sick" lmao!!! woo hoo!!! and tiring of changing clocks every years ugh!!! lmao!!! I dont mind to changing but Mostly people DONT!!! I know how it feels in every single years blah!!!!!
Marci Marci 9 years
It never bothers me either way, so I'm not sure what the fuss is about either.
i-heart-monster i-heart-monster 9 years
Wanna know how to avoid it? Move to Arizona. We don't have the silly hour switching Franklin-inspired system.The sun is out for the same amount of the day regardless of what the clock says, so being an AZ native, I've never understood or grasped the concept. Our days don't vary that far since we're farther south than a lot of the states are.
i-heart-monster i-heart-monster 9 years
Wanna know how to avoid it? Move to Arizona. We don't have the silly hour switching Franklin-inspired system. The sun is out for the same amount of the day regardless of what the clock says, so being an AZ native, I've never understood or grasped the concept. Our days don't vary that far since we're farther south than a lot of the states are.
pink_orchid pink_orchid 9 years
i like the extra daylight. the dark is depressing to commute to and from work in. i agree Golfer Girl i hate missing my beauty rest ;)
GolferGirl GolferGirl 9 years
I HATE Daylight Savings Time. I hate losing my hour of sleep. Course I like when I get the extra hour. Hmm. Still I hate it.
pink_orchid pink_orchid 9 years
i havent heard hype on this yet... odd. maybe everyone still feels chagrin over Y2K? iswear my mom still has toilet paper and water in the garage from that!
vrico2005 vrico2005 9 years
Yeah why are people being so crazy about it?!?!
Dealing With Daylight Savings
iPhone Daylight Savings Alarm Bug
Savvy Savings Challenge: Daylight Savings Did Me In
Young Boy Touches Barack Obama's Hair
Eva Longoria at the Democratic National Convention 2016
Remember to Put Your Clocks Ahead For Daylight Saving Time This Sunday
Demi Lovato at the Democratic National Convention 2016

POPSUGAR, the #1 independent media and technology company for women. Where more than 75 million women go for original, inspirational content that feeds their passions and interests.

From Our Partners
Latest Technology & Gadgets
X